Трансформаційні процеси освітньої діяльності в умовах COVID-19
Анотація
У статті розглянуто сучасні перетворення в галузі освітньої діяльності в українському суспільстві. Проведено аналіз різних форм освітнього процесу в умовах пандемії, їх проблемні аспекти та позитивні особливості, які виникли під час використання різних сучасних платформ у мережі Інтернет. У сучасному студентському товаристві виникають серйозні дискусії щодо форми проведення навчального процесу в умовах вагомого приросту інфікованих осіб та збільшення рівня смертності від захворювання на COVID-19. За таких умов виконання компетентністного критерію освітньої програми зменшується, адже в онлайн-режимі перевірити рівень навичок у повному обсязі досить складно. Усі ці виклики у сучасному освітньому середовищі зумовлюють актуалізацію цієї проблематики в наукових дослідженнях. Основоположним принципом освітньої політики та загалом навчального процесу є рівність усіх суб’єктів у можливості здобути бажаний освітній багаж навичок у рамках окремого навчального підрозділу. Однозначно освітня політика щодо рівності усіх бажаючих є дзеркалом конституційних основ, які відтворюють демократичні ідеї та принципи. У зв’язку з цим діяльність політичних агентів має відповідати ключовим законно закріпленим принципам, спрямованим на створення умов для різних соціальних рівнів отримати можливість для здобуття освіти. Окрім того, важливим елементом в освітній політиці є можливість отримання рівного доступу до освітнього процесу, що в умовах пандемії реалізувати практично досить важко. Під час реалізації основних ідей рівності освітньої політики суспільство зможе набути позитивних якостей та підвищити рівень політичної свідомості. Усі позитивні зміни в рамках системи освіти показують можливість для консенсусу та компромісу в межах загальної політичної системи під час вирішення стратегічних питань для суспільства, а саме життя та здоров’я громадян. Суб’єкти політики в умовах високого суспільного інтересу не зможуть використовувати політичні технології з метою маніпуляції свідомістю населення, а політичні конфлікти стануть джерелом досягнення ефективних політичних рішень. Така система відносин зможе допомогти транзитному українському суспільству стати демократичним, правовим, громадянським не лише в межах норм права, але й в реальній площині відносин.
Посилання
and Potential Futures. British Journal of Management, Vol. 31, 453–456.
Owen P. Hall. (2020) Editorial: COVID-19 and the Future of Management Education, Vol. 23, Is.1, P. 1–6.
Васюк. О., Скумін Т. (2011) Теоретико-методичні аспекти організації дистанційної освіти. Theoretical and
methodological aspects of distance education. 2 (1Sup2),1–3. http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/
cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_
file_name=PDF/vkp_2011_2_11.pdf.
Бережна С., Прокопенко І. (2020) Вищі навчальні заклади в Україні під час спалаху коронавірусу або COVID-19: Нові виклики проти нових можливостей. Revista Romaneasca Pentru Educatie
Multidimensionala, 12 (1Sup2),130–135. https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup2/256.
Костыря И. (2020) Онлайн-обучение дает безграничные возможности. Украина должна использовать карантин для прорыва в образовательном процессе. https://gordonua.com/blogs/inna-kostyrya/
onlayn-obuchenie-daet-bezgranichnye-vozmozhnosti-ukraina-dolzhna-ispolzovat-karantin-dlya-proryva-vobrazovatelnom-processe-1494567.html.
Пехник А. (2020) Платформи для організації дистанційного навчання. Правове життя сучасної України. С. 220–222.
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2019 року «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти «Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта» на період до 2027 року». Електроний ресурс. – Режим доступу:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/419-2019-%D1%80#Text.
Yuliia V. Zavhorodnia (2020) The Institutional and Legal Justification of the Restriction of Freedom of
Movement in Conditions of Counteraction the Spread of the Covid-19 Pandemic / Anzhelika R. Krusian,
Ivanna I. Zadoia, Iana I. Maslova, Yuliia V. Zavhorodnia // Revista San Gregorio. Núm. 42. Електроний ресурс. – Режим доступу: http://revista.sangregorio.edu.ec/index.php/REVISTASANGREGORIO/article/
view/1560.