Медіаполітика

сутність поняття

  • А. О. Сіленко Одеська національна академія зв’язку ім. О.С. Попова
  • В. В. Волянський Одеський інститут Міжрегіональної академії управління персоналом
Ключові слова: медіаполітика, медіатизація політики, медіа, медіакратія, медіапростор

Анотація

У статті розглядаються поняття «медіа», «медіатизація політики», «медіакратія», «медіапростор». Аргументується, що з погляду політології медіаполітику варто розглядати як процес, у результаті якого держава, політичні партії, громадяни й інші політичні актори прагнуть впливати на ЗМІ з метою підпорядкування їхньої діяльності своїм інтересам, а саме, управляти соціально-політичними наслідками поширення новітніх технологій ЗМІ.

Біографії авторів

А. О. Сіленко, Одеська національна академія зв’язку ім. О.С. Попова

доктор політичних наук, професор, проректор, директор інституту проблем інформаційного суспільства

В. В. Волянський, Одеський інститут Міжрегіональної академії управління персоналом

викладач 

Посилання

Маклюэн Г. М. Понимание Медиа: Внешние расширения человека / Г. М. Маклюэн. – М. : Жуковский : «КАНОН-пресс-Ц», «Кучково поле», 2003. – 464 с.

Юдина Е. Н. Медиапространство как культурная и социальная система / Е. Н. Юдина. – М., 2005. – 232 с.

Ховалыг Д. В. Коммуникативная природа ценностей и их трансформация в медийном пространстве / Д. В. Ховалыг // Полис. – 2008. – № 1. – С. 61 – 67.

Недбай В. В. Сучасні політичні комунікації: медійно-технологічний аспект / В. В. Недбай. – Одеса : Астропринт, 2009. – 366 с.

Бард А. Netoкратия. Новая правящая элита и жизнь после капитализма / А. Бард, Ян. Зондерквист : пер. с англ. [Електронний ресурс]. – СПб. : Стокгольмская школа экономики в СанктПетербурге, 2004. – 252 с. – Режим доступу : avatargroup.ru/booksreader.aspx?dbid=304>

Лиллекер Д. Дж. Политическая коммуникация. Ключевые концепты / Д. Дж. Лиллекер. – Харьков : Гуманитарный центр, 2010. – 300 с.

Huff D. How to lie with statistics / D. Huff. – New York : W.W.Norton, 1954.

Соловьев А. И. Политический дискурс медиакратий: проблемы информационной эпохи / А. И. Соловьев. – Полис. – 2004. – № 2. – С. 124 – 133.

Нежданов Д. В. «Политический рынок» как системообразующая метафора современного политологического дискурса / Д. В. Нежданов, О. Ф. Русакова // Полис. – 2011. – № 4. – С.158 – 170.

Больц Н. Азбука медиа / Н. Больц. – М. : Европа, 2011. – 136 с.

Квицинский М. Ю. Социально-политическая ответственность средств массовой информации в постсоветской России : автореф. дисс. … канд. полит. наук : спец. 23.00.02 – политические институты, этнополитическая конфликтология, национальные и политические процессы и технологии / М.Ю. Квицинский. – М., 2007. – 22 с.

Шампань П. Делать мнение. Новая политическая игра / П. Шампань ; пер. с фр. – М. : Sociо-Logos, 1997. – C.154 – 155.

Башук А. І. Медіа і політика на сучасному етапі: точки дотику / А. І. Башук // Наукові записки Інституту журналістики. – 2009. – Т. 36. – С.154 – 158.

Московичи С. Век толп. Исторический трактат по психологии масс / С. Московичи ; пер. с фр. – М. : Академический проект, 2011 – 396 с.

Вартанова Е. Л. Медиаэкономика зарубежных стран : учеб. пос. / Е. Л. Вартанова. – М. : Аспект Пресс, 2003. – 335 с.

Опубліковано
2020-11-10