ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ В ГАЛУЗІ ПРАВА
Анотація
У статті проаналізовано сутність інформаційно-комунікаційних технологій та їх роль в освітньому процесі в галузі права в сучасних умовах реформування системи освіти. Під інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) розуміють використання новітньої обчислювальної
техніки і телекомунікаційних засобів для реалізації інформаційного забезпечення з метою оперативної і ефективної роботи з інформацією на законних підставах. Основним завданням процесу навчання стає не трансляція культури як набору певних знань, а формування ключових компетенцій, що дозволяють бути конкурентними і успішними у сучасному світі. ІКТ мають бути спрямовані на вироблення у здобувачів вищої юридичної освіти навичок роботи з довідково-правовими системами «ЛІГА:ЗАКОН», «Законодавство», «Професійна юридична система МЕГА-НАУ», «Парус-консультант» та інформаційно-правовими системами: «Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів», «Регіональний реєстр» та інші.
Оскільки юридична професія вимагає уміння не лише знаходити необхідну нормативно-правову базу, судову практику, але і грамотно застосовувати
її, викладач повинен допомогти виробити подібні навички у студентів при роботі з джерелами права. Серед ІКТ, які використовуються в освітньому процесі у галузі права, можна виділити такі форми : електронні презентації, інтерактивна дошка, веб-квест технологія, аудиторна інтерактивна система (classroom response system, audience response system), інтерактивна система голосування система інтерактивного опитування. Особливе місце серед ІКТ в сучасному освітньому процесі в галузі права займає аудиторна інтерактивна система, яка дозволяє в сучасних умовах одним з головних методів навчання залишити метод Сократа, який передбачає діалог із студентами.
Посилання
Головко, С. Г. (2010). Особливості розроблення та використання засобів комп’ютерної підтримки у підготовці майбутніх правників. Юридичний вісник «Повітряне і космічне право», Том 4, № 17, 129–133. URL: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/issue/view/358.
Дишко, О. Л., Зубехіна, Т. В., Павлишина, Н. Б. (2017). Інформаційно-комунікаційні технології в організації електронного навчання бакалаврів (на прикладі спеціальностей «туризм» та «соціальна робота»). Інформаційні технології і засоби навчання, Том 59, № 3, 76–86.
Дружинина, А. В. (2014). Электронные образовательные технологии при реализации компетентностного подхода в подготовке юристов-
бакалавров. Современные тенденции в образовании и науке: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической
конференции: в 14 частях. Тамбов.
Кашинский, Ю. И., Сатолина, М. Н., Славин, Б. С. (2003). К вопросу об использовании современных информационных технологий в юридическом образовании. Право и Интернет: теория и практика: V Международная конференция. URL: http://www.ifap.ru.
Корепин, А. В. (2015). Зарубежный опыт применения инновационных методов в обучении юриспруденции. Государство и право в XXI веке,
1, 5–8. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zarubezhnyy-opytprimeneniya-innovatsionnyh-metodov-v-obuchenii-yurisprudentsii.
Кузнецов, П. У. (2005). Теоретические основания информационного права: автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора
юридических наук. Екатеринбург. URL: https://www.dissercat.com/content/teoreticheskie-osnovaniya-informatsionnogo-prava/read.
Лейтнер, О. Г., Селиверстова, М. В (2017). Роль информационно-коммуникационных технологий в юридической практике. Вестник
совета молодых учёных и специалистов Челябинской области, 2, Т. 1, 71–74.
Михеева, Е. В. (2016). Информационные технологии в профессиональной деятельности. Под. ред. Е. В. Михеева, О. И. Титова. М.: Академия.
Надыгина, Е. В. (2007). Теоретико-правовой анализ влияния информационных технологий на правосознание: автореферат диссертации на соискание
ученой степени кандидата юридических наук. Нижний Новгород.
Павлова, В. И. (2009). Суть, роль и место информационно-коммуникационных технологий в образовании. Вестник Волжского университета им. В. Н. Татищева. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-rol-i-mesto-informatsionno-kommunikatsionnyhtehnologiy-v-obrazovanii.
Польщиков, А. В. (2010). Понятие информационно-коммуникационных технологий в системе технико-криминалистического обеспечения деятельности ОВД. Российский следователь, 16, 33–35. URL: http://center-bereg.ru/h960.html.
Рагулин П. Г. (2004). Информационные технологии. Электронный учебник. Владивосток: ТИДОТ Дальневост. ун-та. URL: https://zzapomni.com/dvfu-vladivostok/ragulin-informacionnye-tekhnologii-2004-4469/view.
Heagney Meredith (2013). What’s a «Clicker»? Teaching with New Technology. Law School Record, Vol. 59, No. 2. URL: https://chicagounbound.
uchicago.edu/lsr/vol59/iss2/16/.
Huang, L. K. (2010). Planning and implementation framework for a hybrid e – learning model: The context of a part – time LIS postgraduate
programme. Journal of Librarianship and Information Science, 42 (1), 45–69. URL: https://www.learntechlib.org/p/67842/.