ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ В ГАЛУЗІ ПРАВА

Ключові слова: інформаційні технології, інформаційно-комунікаційні технології, електронні презентації, веб-квест технологія, аудиторна інтерактивна система

Анотація

У статті проаналізовано сутність інформаційно-комунікаційних технологій та їх роль в освітньому процесі в галузі права в сучасних умовах реформування системи освіти. Під інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) розуміють використання новітньої обчислювальної
техніки і телекомунікаційних засобів для реалізації інформаційного забезпечення з метою оперативної і ефективної роботи з інформацією на законних підставах. Основним завданням процесу навчання стає не трансляція культури як набору певних знань, а формування ключових компетенцій, що дозволяють бути конкурентними і успішними у сучасному світі. ІКТ мають бути спрямовані на вироблення у здобувачів вищої юридичної освіти навичок роботи з довідково-правовими системами «ЛІГА:ЗАКОН», «Законодавство», «Професійна юридична система МЕГА-НАУ», «Парус-консультант» та інформаційно-правовими системами: «Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів», «Регіональний реєстр» та інші.
Оскільки юридична професія вимагає уміння не лише знаходити необхідну нормативно-правову базу, судову практику, але і грамотно застосовувати
її, викладач повинен допомогти виробити подібні навички у студентів при роботі з джерелами права. Серед ІКТ, які використовуються в освітньому процесі у галузі права, можна виділити такі форми : електронні презентації, інтерактивна дошка, веб-квест технологія, аудиторна інтерактивна система (classroom response system, audience response system), інтерактивна система голосування  система інтерактивного опитування. Особливе місце серед ІКТ в сучасному освітньому процесі в галузі права займає аудиторна інтерактивна система, яка дозволяє в сучасних умовах одним з головних методів навчання залишити метод Сократа, який передбачає діалог із студентами.

Біографія автора

Сергій Васильович Ківалов, Національний університет "Одеська юридична академія"

доктор юридичних наук, професор, академік НАПрН України, академік НАПН
України, Президент Національного університету "Одеська юридична академія"

Посилання

Бурцева, Е. В. (2012). Информационные технологии в юриспруденции : учеб. пособие. Тамбов : Изд-во ФГБОУ ВПО «ТГТУ».
Головко, С. Г. (2010). Особливості розроблення та використання засобів комп’ютерної підтримки у підготовці майбутніх правників. Юридичний вісник «Повітряне і космічне право», Том 4, № 17, 129–133. URL: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/issue/view/358.
Дишко, О. Л., Зубехіна, Т. В., Павлишина, Н. Б. (2017). Інформаційно-комунікаційні технології в організації електронного навчання бакалаврів (на прикладі спеціальностей «туризм» та «соціальна робота»). Інформаційні технології і засоби навчання, Том 59, № 3, 76–86.
Дружинина, А. В. (2014). Электронные образовательные технологии при реализации компетентностного подхода в подготовке юристов-
бакалавров. Современные тенденции в образовании и науке: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической
конференции: в 14 частях. Тамбов.
Кашинский, Ю. И., Сатолина, М. Н., Славин, Б. С. (2003). К вопросу об использовании современных информационных технологий в юридическом образовании. Право и Интернет: теория и практика: V Международная конференция. URL: http://www.ifap.ru.
Корепин, А. В. (2015). Зарубежный опыт применения инновационных методов в обучении юриспруденции. Государство и право в XXI веке,
1, 5–8. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zarubezhnyy-opytprimeneniya-innovatsionnyh-metodov-v-obuchenii-yurisprudentsii.
Кузнецов, П. У. (2005). Теоретические основания информационного права: автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора
юридических наук. Екатеринбург. URL: https://www.dissercat.com/content/teoreticheskie-osnovaniya-informatsionnogo-prava/read.
Лейтнер, О. Г., Селиверстова, М. В (2017). Роль информационно-коммуникационных технологий в юридической практике. Вестник
совета молодых учёных и специалистов Челябинской области, 2, Т. 1, 71–74.
Михеева, Е. В. (2016). Информационные технологии в профессиональной деятельности. Под. ред. Е. В. Михеева, О. И. Титова. М.: Академия.
Надыгина, Е. В. (2007). Теоретико-правовой анализ влияния информационных технологий на правосознание: автореферат диссертации на соискание
ученой степени кандидата юридических наук. Нижний Новгород.
Павлова, В. И. (2009). Суть, роль и место информационно-коммуникационных технологий в образовании. Вестник Волжского университета им. В. Н. Татищева. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-rol-i-mesto-informatsionno-kommunikatsionnyhtehnologiy-v-obrazovanii.
Польщиков, А. В. (2010). Понятие информационно-коммуникационных технологий в системе технико-криминалистического обеспечения деятельности ОВД. Российский следователь, 16, 33–35. URL: http://center-bereg.ru/h960.html.
Рагулин П. Г. (2004). Информационные технологии. Электронный учебник. Владивосток: ТИДОТ Дальневост. ун-та. URL: https://zzapomni.com/dvfu-vladivostok/ragulin-informacionnye-tekhnologii-2004-4469/view.
Heagney Meredith (2013). What’s a «Clicker»? Teaching with New Technology. Law School Record, Vol. 59, No. 2. URL: https://chicagounbound.
uchicago.edu/lsr/vol59/iss2/16/.
Huang, L. K. (2010). Planning and implementation framework for a hybrid e – learning model: The context of a part – time LIS postgraduate
programme. Journal of Librarianship and Information Science, 42 (1), 45–69. URL: https://www.learntechlib.org/p/67842/.
Опубліковано
2020-01-21