МІЖНАРОДНИЙ ІМІДЖ УКРАЇНИ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
Анотація
Стаття присвячена аналізу міжнародного іміджу України в умовах набуття незалежності. Вивчено основні правові положення, що регулюють процес покращення міжнародного іміджу України у світі та всередині держави.. Проблема, яка потребує вирішення, полягає у підвищенні престижу України у світі. Серед поставлених завдань, були виконані такі, як
з’ясування сильних та слабких сторін іміджу України. У статті використовується порівняльний метод для того, щоб підкреслити, як інші країни покращують свій державний імідж у світі. У статті пояснюються відмінності між визначеннями бренду та іміджу.
Акцентується увага на різниці між вітчизняним відношенням до поняття іміджу та міжнародним. Було дано визначенням поняттю іміджу країни. Для розуміння ставлення до України за кордоном було проаналізовано зміст кількох статей популярних закордонних ЗМІ. Були вивчені позитивні та негативні згадки про Україну.
Платформа «Укрінформ» була створена для перекладу новин на різні мови, але цей сайт не користується популярністю в Інтернеті. Є певні кроки, що покращують імідж України за кордоном, але ці кроки не є систематичними. Останні статистичні дані та поточна позиція України у міжнародних рейтингах були проаналізовані. Досліджено законодавство та роботу відповідних міністерств та відомств України щодо формування та впровадження позитивного іміджу держави із залученням успішного міжнародного досвіду у світі.
Були зроблені пропозиції щодо вдосконалення такої діяльності. Ця діяльність була представлена чинним законодавством та власними аргументами. Такими аргументами виступають: збільшення фінансування на просування позитивного іміджу України у світі, залучення лідерів світових думок, усунення повторів у законодавстві та конкретність у діях
відповідальних сторін за створення позитивного іміджу України.
Посилання
Копійка, М. (2017). Особливості формування іміджу України в міжнародному інформаційному просторі. Гілея: історичні науки, філософські науки, політичні науки, Вип. 124 (№9), 266–269.
Міністерство інформаційної політики України. БРЕНД ТА ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ (2018). Офіційний сайт Міністерства інформаційної політики України. URL: https://mip.gov.ua/content/askyourquestion.html
Попова, Т. (2018). Наш імідж. Як Україну сприймають у світі. НВ журнал. URL: https://nv.ua/ukr/opinion/nash-imidzh-jak-ukrajinusprijmajut-u-sviti-2459084.html.
Про затвердження «Державної програми забезпечення позитивного міжнародного іміджу України на 2003-2006 роки»: Постанова Кабінету Міністрів України від 15. 10.2003 № 1609 (Кабінет Міністрів України).
Компания ЛИГА_ЗАКОН. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP031609.html
Про затвердження «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки забезпечення міжнародного позитивного іміджу України, забезпечення діяльності Українського інституту та здійснення заходів щодо підтримки зв’язків з українцями,
які проживають за межами України»: Постанова Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 № 165 (Кабінет Міністрів України). Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/165-2017-п
Про Стратегію сталого розвитку «Україна – 2020»: Указ Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 (Президент України). Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/5/2015
Про схвалення Концепції «Державної цільової програми формування позитивного міжнародного іміджу України на 2008-2011 роки»: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 379-р
(Кабінет Міністрів України). Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/379-2007-р
Про схвалення Програми «Інвестиційний імідж України»: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 477-р (Кабінет Міністрів України). Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/477-2002-р
Чечель, О. Ю. (2016). Формування іміджу держави на міжнародній арені. Інвестиції: практика та досвід, 10 (травень), 82–86.
Щурко, О. (2007). Чинники формування міжнародного образу держави: принципи класифікації. Політична наука в України: стан і перспективи. URL: http://postua.info/shchurko.htm.
Duregger, B. (2017). Similar but not equal: the image of Ukraine on Russian news websites by Boris Duregger. Raam op Rusland. URL: https://raamoprusland.nl/studenten/scripties/862-similar-butnot-equal-the-image-of-ukraine-on-russian-news-websites.
Internet Top 20 Countries (2017). Miniwatts Marketing Group. URL: https://www.internetworldstats.com/top20.htm.
Olena,T. (2018). Ukraine in World Media Content: Problematic and Thematic Aspects. Global Media Journal. URL: http://www.globalmediajournal.com/open-access/ukraine-in-world-media-content-problematic-and-thematicaspects.php?aid=86827.
Prentice, A. (2016). Ukrainians shocked as politicians declare vast wealth. Reuters. URL: https://www.reuters.com/article/us-ukraine-crisiscorruption/ukrainians-shocked-as-politicians-declare-vast-wealthidUSKBN12V1EN